Săptămâna aceasta avem un interviu special în cadrul proiectului Woman In Business. Mai jos, o să regăsiți povestea business-ului pe care Medeea îl consolideză în fiecare zi, o să aflați modul prin care ea a reușit, dar și obstacolele pe care le-a întâmpinat. Lectură plăcută! ????
Bună, Medeea! Pentru început, ne poți spune câteva lucruri despre tine? Astfel încât toți cititorii să te poată cunoaște mai bine.
Bună, sunt Medeea Haruki Co-Fondator Iehana Cosmetics, o companie de cosmetice naturale pornită în urmă cu 7 ani. Sunt o persoană perseverentă, pasionată, curioasă și în același timp și foarte visătoare.
Aș vrea să te întreb, care este cea mai importantă calitate a ta? Acea calitate care te-a ajutat să realizezi atât de multe până în acest moment.
Perseverența. Mi-au plăcut dintotdeauna provocările, iar în momentul în care imi propun să obțin un anume lucru, ma dedic în totalitate. De altfel, motto-ul după pe care mă ghidez, este „Make it happen”.
În drumul tău spre succes te-ai lovit de prejudecăți din partea celorlalți? Ai fost subestimată?
Prejudecăți au fost la tot pasul, în special cand eram la început de drum și lipsită de foarte multă experiență. Însă situațiile de acest tip, mă motiveză întodeauna să mă îmbunătățesc și să evoluez.
Ce te-a motivat cel mai mult să crezi în visul tău?
Motivația mea este generată în primul rând de calitatea produselor noastre. Faptul că folosim ingrediente curate și proaspete cultivate în propria seră, dar și rețete eficiente și sigure. Cred în brandul Iehana și folosesc produsele încă din perioada în care erau sub formă de test.
Cum a luat viață povestea Iehana?
Povestea Iehana s-a născut în urmă cu aproximativ 8 ani, pe când eram la un târg local în București. Pe atunci am descoperit ingredientul, apa Kangen, cu ajutorul căruia extragem principiile active din plante. De altfel, și inovația pe care am adus-o în industria de produse cosmetice.
Ce te-a inspirat să dai viață unui asemenea business?
M-a inspirat să pornesc în această direcție pasiunea mamei mele pentru plante și natură. Dedicația și perseverența de care dă dovadă zilnic. Studiul constant pe care îl depune în cercetare și dezolvoltare.
Ai un produs preferat?
Prolfit night cu retinol 0,5, Golden Elixir ulei de plajă cu particule aurii și SPF 30, Narumi crema de corp cu ciocolată. Produse care de altfel, se află și printre cele mai apreciate de către clienții nostri. De altfel, sunt îndragostită iremediabil de masca de față Purple Mud. Matifiază pielea, hidratează și mimimizează porii. Este absolut addictive. Și de ultimul produs lansat, PORE-flawLESS un primer natural, menit să matifieze tenul și să estompeze imperfecțiunile pielii.
Cum ai descoperit efectele și beneficiile cosmeticelor naturale?
Am descoperit beneficiilor cosmeticelor naturale prin intermediul mamei mele, pasionată fiind de sănătate, natură și plante. În urmă cu aproximativ 10 ani, am început să fiu mai atentă cu lucrurile pe care le aplic pe piele, dar și cu alimentele pe care le consum.
Care a fost primul obstacol de care te-ai lovit atunci când te-ai hotărât să îți începi propriul business? A fost dificil?
Primele obstacole de care am avut parte au fost în mare parte birocratice, dar și financiare, având un buget destul de limitat pe când am pornit afacerea.
Care au fost temerile tale atunci când ai pornit pe acest drum?
Temerile pe care le-am avut la început de drum au fost legate de comunicare și de cum îmi pot prezenta produsul în cea mai bună manieră în fața distribuitorilor, dar și a posibililor investitori. Lucruri, care de altfel vin o dată cu experiența, dar și cu efortul pe care îl depui în a învăța.
Au fost momente în care ai vrut să renunți? Dacă da, cum ai reușit să depășești aceste momente?
Nu m-am gândit niciodată să renunț, deși un business este precum un rollercoaster.
Consideri că este suficient să ai un vis și o pasiune pentru a dezvolta un business?
Cele două lucruri menționate sunt esențiale, însă consider și setea de cunoaștere drept un alt factor important. Abilitatea de a te dezvolta constant. Spre exemplu, să îți poți prezenta produsul, să îți dezvolți cunoștințele legate de comunicare și vânzări.
Ai încuraja femeile să transforme din pasiunea lor un business?
Cu siguranță! Este cel mai plăcut să lucrezi într-un domeniu care te împlinește și te face motivat.
În final, care este mesajul tău pentru femeile care doresc să își deschidă un business și nu au încă curajul necesar? Ce le-ai sfătui să facă legat de lipsa de încredere?
Pur și simplu să înceapă. Primul pas este cel mai dificil, apoi lucrurile cresc și se dezvoltă organic. Și să nu asculte sfaturile celor din jur, daca cred cu adevărat în ideea lor. Până la urmă, este mai important să încerci, și poate să reușești sau nu, față de a nu încerca deloc.