Elena Ionescu-Povestea Eva Salon

Elena Ionescu este co-fondator și director operațional la Eva Salon Epilare Laser, este unul dintre pionierii industriei de epilare definitivă în România. A început această călătorie în lumea antreprenoriatului în urmă cu 12 ani, într-un peisaj economic cu multe provocări. Datorită viziunii ample, cu focus pe consumator, a  reușit să coordoneze în acești ani dezvoltarea celui mai mare lanț de saloane de epilare definitivă laser din România. Te invităm să citești povestea Elenei în interviul pe care ni l-a acordat în cadrul proiectului Woman in Business!

Bună, Elena! Dacă te-ai putea descrie prin 3 cuvinte, care ar fi acelea?

Empatică, determinată, puternică.

Aș vrea să te întreb, care este cea mai importantă calitate a ta? Acea calitate care te-a ajutat să realizezi atât de multe până în acest moment.

Reziliența. În combinație cu o viziune mereu optimistă asupra lucrurilor, reziliența m-a ajutat să trec mereu peste obstacolele întâlnite în calea mea antreprenorială.

Nu am luat niciodată eșecurile ca fiind ceva nereparabil și am continuat să rămân concentrată asupra viziunii mele. Este o calitate care m-a motivat să persist și să evoluez, indiferent de provocările întâlnite.

În drumul tău spre succes te-ai lovit de prejudecăți? Ai fost subestimată?

Deși domeniul de beauty este adesea asociat cu femeile, lumea de business în acest sector poate fi dominată de bărbați. În ciuda acestui lucru și a faptului că am început acest parcurs la vârsta de 22 de ani, am considerat mereu că orice problemă poate fi depășită prin perseverență și încredere într-un rezultat pozitiv.

Am conștientizat că, fiind o femeie fără experiență în business sau istoric familial antreprenorial, exista potențialul să întâmpin prejudecăți sau să fiu subestimată. Cu toate acestea, nu m-am simțit niciodată așa.

Am crezut întotdeauna în valoarea mea și în capacitatea de a aduce contribuții semnificative în domeniul meu de activitate. Am încercat să transmit această încredere și celor cu care am colaborat, iar munca depusă în spatele ușilor închise a contribuit la acest lucru.

Cred că o parte importantă a faptului că nu m-am simțit subestimată a constat în modul în care am gestionat situațiile. Am venit în fiecare situație înarmată cu încredere în sine și cu cunoștințele pe care le-am acumulat.

Cum a luat viață povestea Eva Salon Epilare Laser?

Am avut curajul de a explora un domeniu relativ nou în România, și anume epilarea definitivă cu laser, care la momentul respectiv era un serviciu ce se găsea doar adiacent, în saloanele de înfrumusețare sau clinici medicale, însă nu în centre dedicate doar acestei proceduri. Scopul nostru, de la început, a fost să dezvoltăm această afacere în cele mai importante orașe din România, să aducem acest serviciu în care credeam foarte mult către cât mai multe cliente.

Am început concomitent în București și Constanța, apoi ne-am extins către Timișoara și ulterior am ajuns să fim prezenți în 11 orașe din România.

Care a fost inspirația ta atunci când ai dezvoltat acest business și ce dificultăți ai întâmpinat pe parcurs?

Eva Salon a pornit de la observarea unei nevoi semnificative pe piața din România, dar și din încrederea într-un serviciu care nu beneficia încă de popularitatea pe care o merita.

Observând că acest serviciu era inaccesibil publicului din cauza prețurilor ridicate și a lipsei acestuia în anumite orașe, iar publicul român era pe cât de curios, pe atât reticent, ne-am asumat misiunea de a crea cele mai înalte standarde în epilare definitivă cu laser, în care ei să poată avea încredere. 

Cea mai mare provocare a fost să educăm publicul cu privire la beneficiile epilării definitive și să construim încrederea oamenilor în acest proces care durează mai multe luni. Am întâmpinat scepticism și reticență inițială din partea clienților, deoarece era un serviciu necunoscut și puțin înțeles. Am investit în campanii de promovare a beneficiilor epilării definitive, procesul său și rezultatele așteptate. Suntem primii din România care au implementat testarea gratuită a epilării definitive.

Am insistat pe crearea unei experiențe plăcute, oferind servicii de cea mai înaltă calitate și angajând personal bine pregătit și empatic, deschis în a explica fiecare aspect în parte. Foarte important este că am fost transparenți cu clienții în privința procesului, a duratei și a rezultatelor așteptate. Comunicarea deschisă a contribuit la consolidarea încrederii in centrele Eva Salon.

Cum poți excela în acest domeniu? Există o rețetă a succesului?

Prin multă muncă și consistență, cărora li se adaugă sacrificii în ceea ce privește timpul petrecut cu familia, hobby-uri, vacanțe, timp liber și multe altele. După un timp e important să înveți să delegi și să gestionezi eficient timpul pentru a menține un echilibru.

Dar, dacă ar fi să mă gândesc la un ingredient esențial în rețeta succesului, ar fi calitatea. Trebuie să te asiguri că produsele sau serviciile tale sunt de cea mai înaltă calitate posibilă. Contează foarte mult să ai parte de încrederea clienților, să te adaptezi rapid schimbărilor din piață, să investești în tehnologii și procese noi care pot îmbunătăți eficiența și să poți să oferi noi avantaje clienților, să oferi programe de recompense, reduceri sau alte beneficii pentru a încuraja reținerea clienților, cât și recomandarea. Așa le poți arăta și recunoștința față de loialitatea lor, care e esențială în succesul business-ului.

Ești unul dintre pionierii industriei de epilare definitivă în România, așa că aș vrea să ne spui care sunt riscurile la care ne expunem atunci când alegem un salon care nu dispune de o aparatură avansată și atestatele necesare pentru a practica aceste servicii. Presupun că sunt multe saloane în această situație!

Alegerea unui salon care nu dispune de aparatura potrivită sau de personal care nu știe să o folosească eficient poate expune clienții la mai multe riscuri.

Aparatele mai vechi sau mai puțin performante pot oferi rezultate nedefinitive sau inexistente, iritații și efecte secundare nedorite. Fiind ineficiente, aceste aparate doar subțiază si decolorează firele de păr în loc să le elimine, contrar scopului epilării definitive.

Un salon care nu investește în pregătirea continuă a personalului poate duce la o procedură efectuată incorect și fără rezultate pe termen lung. O echipă bine pregătită înțelege corect tehnologia și nu face sedințele mecanic. Trebuie să personalizăm în funcție de particularitățile fiecărei persoane.

Pentru o igienă corectă trebuie să folosești produse de unică folosință și mai multe produse pentru dezinfectare cu spectru foarte larg. Igiena precară crește riscul de infecții și complicații.

De aceea, este esențial să alegem cu atenție un centru specializat în epilare definitivă care investește în tehnologie avansată, are atestatele necesare și acordă o atenție deosebită calificării și pregătirii personalului, cât și igienei. Această alegere asigură nu doar rezultatele dorite, ci și o experiență sigură și satisfăcătoare.

Business-ul tău a ajuns deja la un nivel de excelență, aș putea spune eu! Eva Salon se poate gasi in 16 locații, iar printre clienții vostri sunt persoane publice cu renume. Cât de dificil a fost să duci Eva Salon – Epilare Laser la acest nivel?

A fost o călătorie palpitantă. Unul dintre cele mai dificile aspecte în dezvoltarea Eva Salon Epilare Laser a fost menținerea echilibrului delicat între profitabilitate și menținerea standardelor înalte de calitate.

Încă de la început, ne-am propus să facem din calitatea serviciilor noastre prioritatea principală, în detrimentul unui accent excesiv pe profit. Această abordare a fost uneori dificilă, dar am rămas consecvenți în oferirea de rezultate optime pentru clienți.

Recent am investit peste 1 milion de euro în tehnologie germană cu certificare medicală dovedită, devenind singurii ce oferă o aparatură avansată unică în România, aparatele MedioStar.

Dar pe lângă partea tehnică, ne tratăm toate clientele cu empatie, și cred că asta a dus la a fi recunoscuți pentru rezultatele noastre bune, pentru oferirea unei experiențe complete. Suntem recunoscători pentru toate persoanele care ne aleg.

Te pregătești să fii mămică, un moment extrem de frumos în viața unei femei. Aș vrea să ne spui ce sfat i-ai oferi acum fetiței tale, un sfat pe care să îl țină minte și să o ajute să își contureze frumos drumul în viață!

În primul rând, îi voi spune mereu să fie empatică și bună, să își păstreze umanitatea și coloana vertebrală în orice situație. Îi voi insufla ideea că succesul autentic nu se construiește pe spatele altor oameni, ci prin propriile eforturi și corectitudine. Să nu uite niciodată să aprecieze persoanele din jurul ei, să le ofere recunoștința cuvenită și să investească în relații sincere.

Consideri că este suficient să ai un vis și o pasiune pentru a excela în business?

Visul și pasiunea sunt elemente importante, dar nu suficiente pentru a excela. Este nevoie de muncă, consecvență, sacrificii și responsabilitate. Este important să înțelegi că succesul în business vine adesea și cu provocări și eșecuri, iar aceste momente necesită reziliență și capacitatea de a învăța din ele. De asemenea, oamenii cu care lucrezi sunt esențiali, care contribuie semnificativ la reușita pe termen lung.

Dacă te-ai putea întoarce în trecut, ce i-ai spune adolescentei Elena?

I-aș spune adolescentei Elena să caute și să se conecteze cu oameni care o inspiră pozitiv, să aibă încredere în ideile sale și să se înconjoare cu cei care cred în ea. Să-și cultive un mediu de sprijin care să o încurajeze în evoluția ei personală și profesională.

Ai incuraja femeile să exceleze în carieră? Le-ai încuraja să transforme din pasiunea lor un business? Să devină cele mai bune în domeniul în care activează?

Absolut. Încurajez femeile să-și urmeze pasiunile și să aspire la excelență în cariera lor, indiferent de domeniul de activitate. Cu toate acestea, le-aș aminti că transformarea pasiunii într-un business implică efort, sacrificii. Este important să fie pregătite pentru provocări și să fie dispuse să investească timp și resurse. Dar cel mai important, le-aș încuraja să își urmeze visul personal, să nu copieze alte afaceri doar de dragul profitului.

În final, care este mesajul tău pentru femeile care doresc să își deschidă un business, femeile care își doresc să exceleze în carieră și nu au încă curajul necesar? Ce le-ai sfătui să facă legat de lipsa de încredere?

Să înceapă cu pași mici. Să începi un business te expune la riscuri financiare, dar și la o schimbare a stilului de viață, iar ideea că ai un back-up, sprijinul constant al familiei, ajută mereu. Și foarte important, să își aleagă un business pe care îl pot recomanda unui public cât mai larg. Dacă se confruntă cu lipsa de încredere, le-aș sfătui să-și amintească de cunoștințele, valorile și pasiunile lor, să își stabilească obiective realiste și să caute sprijin din partea oamenilor importanți din viața lor.

Lasă un răspuns