Andreea Diaconu Alexa este Business Manager la Hotel Plutitor Sincron DELTA și dezvoltă armonios afacerea creată de către părinții ei. Visul ei a fost să construiască un hotel plutitor, cu un design mult mai actual și a reușit să obțină finanțarea printr-un parteneriat cu Mohammad Murad. Mai jos, o să regăsiți interviul pe care Andreea mi l-a acordat în cadrul proiectului Woman In Business, o să descoperiți că orice este posibil dacă aveți un gram de voință și determinare.
Bună, Andreea! Pentru început, ne poți spune câteva lucruri despre tine? Astfel încât toți cititorii să te poată cunoaște mai bine.
Buna și îți mulțumesc frumos pentru această oportunitate de a-mi spune povestea în acest interviu. Sunt onorată să mă aflu printre femeile din această serie de interviuri. Sunt născută și crescută în Tulcea, poarta de intrare în Delta Dunării, locul pe care îl iubesc cel mai mult și pentru care am planuri extrem de ambițioase să îl pun pe harta celor mai apreciate destinații turistice din România și nu numai. În acest sens am preluat afacerea de familie, organizând croaziere în Delta Dunării cu un hotel plutitor, iar în viitorul apropiat mă voi ocupa de alte 2 noi astfel de hoteluri. Sunt o fire visătoare, dar ancorată bine în realitate. Cred că este cea mai succintă descriere pe care aș putea sa mi-o fac. Îmi proiectez cu lux de amănunte orice lucru îmi doresc să realizez, analizez în detaliu și apoi iau decizia, de cele mai multe ori bazată pe primul meu instinct. Este o rețetă care a funcționat de cele mai multe ori în favoarea mea.
Aș vrea să te întreb, care este cea mai importantă calitate a ta? Acea calitate care te-a ajutat să realizezi atât de multe până în acest moment.
Flexibilitatea. Sunt genul de om care se adaptează oricărei situații și dacă este ceva ce nu știu la momentul respectiv, mă ambiționez și mai tare să adun toate informațiile necesare pentru a mă plia cât mai bine pe noua situație.
În drumul tău spre succes te-ai lovit de prejudecăți din partea celorlalți? Ai fost subestimată?
Din păcate, da. Uneori, la prima vedere, oamenii tind să te judece superficial, doar după aparențe, iar acest lucru a fost valabil și în cazul meu, dar în momentul în care stabilești o conexiune cu cineva și reușești să le arăți personalitatea, cunoștințele și carisma, lucurile stau altfel. Pentru mine, întotdeauna a primat ce am avut de spus și felul în care am spus lucrul respectiv, indiferent de context. În felul acesta, am știut cum să gestionez situațiile în așa fel încât să nu fiu judecată prea aspru.
Ce te-a motivat cel mai mult să crezi în visul tău?
După câțiva ani, în care în viața mea prioritățiile au fost un pic diferite, trecând peste un divorț la doar 29 de ani și o perioadă destul de anevoioasă prin care a trebuit să trec, m-am remontat și mi-am dorit mai mult de la mine, din toate punctele de vedere. Am trecut prin schimbări majore, mi-am schimbat mindset-ul complet. De la a fii o femeie cu atitudine de pierzătoare, la a vrea mai mult de la viață, de la mine, iar de aici, a fost doar un mic pas în a clădi și un nou vis profesional.
Cum a luat viață povestea Hotelului Plutitor Sincron DELTA?
Parinții mei au început această afacere în 2001, cu foarte puțină experiență în domeniu. Primii turiști ne-au avut echipaj chiar pe noi 3: eu, mama și tata. A început cu adevărat ca o afacere mică de familie. Acum, 20 de ani mai tarziu, sunt mândră că părinții mei au reușit să reziste, să dezvolte și să continue ceea ce au început timid, ca și formă de turism- croaziere în Delta Dunării cu hotel plutitor. Avem grupuri de turiști care au creat din experiența aceasta o adevarată tradiție, venind an de an la noi și asta ne face extrem de bucuroși, însemnând că ne facem treaba bine.
Ce te-a inspirat să dai viață unui asemenea business?
Am crescut pe hotelul plutitor. Aveam 11 ani când părinții mei au început această afacere care practic este a doua mea casă, 6 luni pe an. În ultimii 10 ani m-am implicat în tot ce înseamnă organizarea hotelului plutitor. De la partea de contractare a grupurilor de turiști, strategii de marketing și promovare, implementarea tuturor detaliilor specifice ale fiecărui grup de oaspeți. Delta Dunării este în ADN-ul meu și a fost firesc pentru mine să dezvolt afacerea începută de către părinții mei. Visul meu a fost să construiesc un nou hotel plutitor, cu un design mai actual, iar pentru îndeplinirea acestuia, am participat la emisiunea Imperiul Leilor de la PROTV, încercând să conving investitorii să privească Delta Dunării așa cum o fac eu. Am fost extrem de încântată să primesc finanțarea pentru 2 astfel de hoteluri, nu doar pentru unul, așa cum am solicitat. Nu doar că am primit un mare boost de încredere în forțele proprii, dar sunt mai sigură ca oricând că acestă finanțare va crea premisa unei noi afaceri de succes, într-un parteneriat cu un nume bine cunoscut din industria ospitalității- Mohammad Murad.
Cum ai descrie experiența unei călătorii pe acest hotel plutitor?
Avantajul principal este că în fiecare zi ești copleșit de alt peisaj. Poți să descoperi o bună partea a deltei într-un sejur de 4 zile și să spui că ai înteles ce face ca acest loc să fie cu adevarat special. Ai confortul unui hotel de 4 stele în mijlocul naturii sălbatice. Plecarea într-o astfel de croaziera se face din portul orașului Tulcea și timp de 4 zile avem ca destinație un alt punct special al deltei. Fie că vorbim de satul tradițional Mila 23, Lacul Nebunu, oaza pentru coloniile de păsări sau canalul Trofilca, renumit pentru îmbrățisarea cu care sălciile te primesc, ca într-un tunel al iubirii, toate aceste destinații vor cuceri iremediabil orice turist.
Ce te atrage cel mai mult la Delta Dunării?
Fiecare canal, fiecare insuliță, fiecare luciu de apă îți dezvăluie câte o imagine pe care să o ai întipărită pentru o viață. Este locul unde vii să îți încarci bateriile, unde te poți deconecta complet de la viața agitată de zi cu zi. Locul unde poți admira cele mai spectaculoase asfințituri, colonii unice în lume de păsări, vegetație luxuriantă, un adevarat Rai pentru iubitorii de natura.
Care a fost primul obstacol de care te-ai lovit atunci când te-ai hotărât să îți începi propriul business? A fost dificil?
Am știut că trebuie să urmez o facultate în domeniul turismului, pentru a putea avea parte de cunostințele tehnice ale acestui domeniu. Faptul că am putut să cresc profesional în afacerea noastră de familie, m-a ajutat enorm. Am învățat de la părinții mei, antreprenori încă din ‘90, regulile elementare și de succes pentru un business bine condus. A fost foarte important pentru mine să trec prin absolut toate departmentele afacerii noastre, de la partea de stabilire a meniului, aprovizionare, la partea de resurse urmane prin instruirea personalului până la mentenanța navei pentru a respecta standardele de calitate. Nu aș spune neapărat obstacol, ci mai degraba a fost necesar un studiu mai amănunțit cu privire la tiparul turistului care vrea să vină într-o destinație cum este Delta Dunării, pentru a identifica mai ușor care sunt cerințele și nevoile acestuia.
Nimic nu este dificil daca iubești ceea ce faci. 🙂
Care au fost temerile tale atunci când ai pornit pe acest drum?
Nu vreau sa par excesiv de pozitivă, însă nu m-am temut de nimic, nici măcar de un eșec. Cred că cele mai importante lecții le învațăm atunci când întâmpinăm probleme și facem tot posibilul sa găsim cele mai bune soluții. Pe mine eșecul m-a motivat să devin cea mai bună versiune a mea.
Au fost momente în care ai vrut să renunți? Dacă da, cum ai reușit să depășești aceste momente?
Au fost ani în care turismul din Delta Dunării a fost aproape inexistent și am avut doar câteva grupuri de turiști în tot sezonul, ceea ce nu acoperea ca și încasări nici măcar o parte din cheltuielile pe care le aveam în această afacere, dar nu am renunțat niciodată. Vor exista momente, în orice afacere când cifrele nu vor arăta bine sau chiar te vor speria, însă trebuie să analizezi toate aceste aspecte pe termen mediu și lung, nu doar pe termen scurt. Și în plus, multă răbdare. Niciun imperiu nu s-a construit peste noapte. 🙂
Consideri că este suficient să ai un vis și o pasiune pentru a dezvolta un business?
Cred că este foarte imporatant să știi ce își dorește consumatorul produsului /serviciului tău, să identifici nevoia și cererea. Astfel oferta ta, va avea rezonanța pe care tu o aștepți cu adevărat.
Ai incuraja femeile să intre în lumea antreprenoriatului? Le-ai încuraja să facă din pasiunea lor un business?
În antreprenoriat, domeniu dominat de bărbați, cred că femeile pot aduce multă pasiune într-o afacere, exact lumina pe care vrei să o regăsești în orice lucru bine făcut. Cred cu tărie că pot face lucrurile la fel de bine, poate chiar mai bine în anumite aspecte. Dacă ai o idee bună de afaceri, și aici vorbim de un plan de business obiectiv și pasiune, cred că ai cele 2 ingrediente ale unei rețete de succes.
Credit foto : ProTv
În final, care este mesajul tău pentru femeile care doresc să își deschidă un business și nu au încă curajul necesar? Ce le-ai sfătui să facă legat de lipsa de încredere?
Le-aș sfătui să nu le fie frică de nimic, nici măcar de un eventual eșec. Nu există un sentiment mai frumos decât acela că ai primit feedback pozitiv din partea clienților tăi și că din toate opțiunile pe care le-ar putea avea, tot la tine se întorc. Visați frumos, ancorate în realitatea în care ne dorim cu toții să fim cea mai bună versiune a noastră, iar a mea este cea de antreprenor în România.